نصب و راه اندازی انواع مرکز تماس و ویپ

با ویپ سازان به راحتی می‌توانید انواع مرکز تماس و ویپ را به راحتی برای خود ایجاد کنید. کافی است کار را به ما بسپارید

نصب و راه اندازی انواع مرکز تماس و ویپ

با ویپ سازان به راحتی می‌توانید انواع مرکز تماس و ویپ را به راحتی برای خود ایجاد کنید. کافی است کار را به ما بسپارید

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

سیستم تلفن قدیمی شما این روزها دیگر همانند گذشته‌ها محبوب نیستد و  با افزایش تعداد افرادی که از راه دور کار می‌کنند، تلفن‌های ثابت سنتی نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما باشند. به همین دلیل نیاز است تا در ساختارهای ارتباطی خود یا بازبینی داشته باشید. چرا کهممکن است راه‌های دیگری هم برای مدیریت کسب و کا وجود داشته باشد. اگر به دنبال راه‌های جدید برای مدیرت مرکز تماس خود هستید، درست وست سیل هدف را نشانه گرفته‌اید. موج جدیدی از سیستم‌های تلفنی اداری وجود دارد که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا حتی در هنگام کار در خانه، نیازهای یک تیم از راه دور را برآورده کنند. اما در مورد شماره تلفن چه چیزی وچود دارد که باعث می‌شود در مورد آن نگرانی داشته باشیم؟

در این مطلب ویپ سازان به عنوان راهکاری سازمانی به بررسی شماره تلفن مجازی خواهیم پرداخت. 

 

شماره تلفن مجازی

شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی شماره تلفنی است که محدود به یک مکان ثابت نیست. از شماره‌های مجازی می‌توان برای برقراری یا دریافت تماس با هر تلفنی مانند تلفن‌های VoIP، تلفن‌های همراه یا تلفن های نرم افزاری استفاده کرد. این برای کارمندان در اداره یا کسانی که در خانه کار می‌کنند بسیار مناسب است. در واقع شماره مجازی یک شماره تلفن است که به کمک آن می‌توانید بدون استفاده از تجهیزات سنتی تلفن، تماس تلفنی داشته باشید. 

می‌توانید انتخاب کنید کدام دستگاه‌ها تماس‌های ورودی به شماره مجازی را دریافت کنند و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید. شماره تلفن‌های مجازی همچنین باعث افزایش ناشناس ماندن نسبت به تلفن ثابت شما می‌شود که افراد می‌توانند آن را در فهرست‌‌های آنلاین پیدا کنند.

در سال‌های اخیر شماره تلفن‌های مجازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. مشاغل از آن‌ها برای پذیرش تماس مشتریان در سراسر جهان استفاده می‌کنند، صرف نظر از اینکه دفاتر آن‌ها در کجا واقع شده است. 

 

شماره مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره‌های تلفن مجازی به سیم کارت یا آدرس فیزیکی نیاز ندارند. از فناوری ایمن اینترنت برای برقراری تماس تلفنی واقعی بین مردم استفاده می‌کند.

در واقع، شماره‌های مجازی از طریق پروتکل Voice Over Internet (VoIP) تماس را می‌پذیرند. اساساً، این همان فناوری اثبات شده‌ای است که برای برقراری تماس و پیام کوتاه از طریق iMessage  WhatsApp یا Google Voice استفاده می‌شود. 

VoIP در چند سال گذشته به صورت کامل شکوفا شده است. این سیستم می‌تواند با استفاده از اتصالات باند پهن موجود، ارتباطات را در زمان واقعی فراهم کند. به کمک ارتباطات ابری، تماس‌های تلفنی شما دیجیتالی شده و از طریق اینترنت و از طریق شبکه‌های تلفنی سنتی متصل می شوند می توانید تماس‌های خود را برقرار کنید. به مرور زمان کدک‌های مورد استاده برای ویپ تکامل پیا کرده‌اند و می‌توانند اطلاعات جامع‌تری را با استفاده از اینترنت معمولی، متقل کنند. 

در نتیجه، برای برقراری تماس از طریق شماره تلفن VoIP به اتصال اترنت سیمی نیاز ندارید. تا زمانی که اتصال داده سریع و قابل اطمینان داشته باشید - 4G LTE یا Wi-Fi - می‌توانید تماس بگیرید. به این ترتیب شماره تلفن‌های مجازی به شما امکان می‌دهد از تلفن همراه برای برقرای ارتباط استفاده کنید.

 

تفاوت‌های بین شماره تلفن مجازی و معمولی

میلیون‌ها شماره تلفن وجود دارد که می‌توانید از بین آن ها گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: شماره تلفن‌های مجازی و معمولی. بنابراین‌، تفاوت این دو چیست؟ و چگونه تصمیم می‌گیرید که کدامیک برای شرکت شما بهترین است؟

بیایید با شماره تلفن‌های معمولی شروع کنیم. شماره تلفن‌های سنتی معمولاً توسط شرکت تلفن محلی نصب و ارائه می‌شود.  شرکت‌های تلفنی معمولاً خطوط تلفن را به آدرس خیابان محل نصب آن اختصاص می‌دهند.

خطوط تلفن سنتی نیاز به خطوط تلفن دارند که در سراسر ساختمان این سیم کشی‌ها باید ادامه داشته باشد. نصب خطوط مخابراتی در همه ادارات همیشه آسان و عملی نیست.

با این حال یک شماره تلفن مجازی می‌تواند سیار باشد و به یک مکان محدود نمی‌شود. این شماره تلفن‌ها توسط کارمندان در داخل و خارج از دفتر کار، جوابگو خواهد بود، زیرا آن‌ها از PBX ابری مشترکی برخوردار هستند.

 

مزایای استفاده از شماره مجازی

1- هزینه‌های گران قیمت را حذف می‌کند

افراد می توانند از سیستم تلفن مجازی شما در هر نقطه از جهان و بدون پرداخت هزینه‌های گران تماس استفاده کنند. شما می‌توانید یک شماره تلفن رایگان یا یک شماره تلفن محلی با تخفیف ارائه دهید که ممکن است تماس گیرندگان جهانی از آن استقبال کنند.

شماره گیری مستقیم داخلی مورد نظر (DID) با تماس با شماره مجازی که برای شهر یا کشور خود ایجاد کرده‌اید، آن‌ها را به شخص خاصی که باید با آن صحبت کنند وصل می‌کند. فرقی نمی‌کند که تماس دریافتی از کجای جهاین باشد، مشتری مستقیما به بخش مربوطه متصل می‌شود و می‌تواند نیازهای کاربران را ساده‌تر پاسخ بدهد. 

مزیت های شماره تلفن مجازی

 

2- افزایش میزان رضایت کاربران

یکی از مهم‌ترین kpiهای مرکز تماس، میزان رضایت کاربران است. به کمک شماره تلفن مجازی به راحتی می‌توانید صف‌های انتظار طولانی را از بین ببرید و میزان رضایت کاربران را افزایش دهید. سیستم‌های تلفن سنتی این امکان ردگیری تماس‌های داخلی را ندارند  باعث طولانی شدن صف انتظار شده و در نتیجه میزان رضابت کاربران را کاهش می دهند. 

 

3- خلاص شدن از شر صندوق صوتی

برخی از شرکت‌ها و سازمان ها برای اینکه بتوانند تماس‌های خود را مدیریت کنند، مجبور هستند از صندوق صوتی استفاده کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که در تماس خود با یک شرکت با صندوق صوتی روبرو می‌شوند، معمولا از پیگیری تماس خود خودداری می‌کنند. به کمک تلفن مجازی و با استفاده از برنامه های جانبی مانند وب فون به راحتی می‌توانید تماس‌های خود را از هر نقطه‌ای از کره زمین مدیریت کنید. 

 

4- فراهم کردن مکان دورکاری

استفاده از شماره تلفن مجازی باعث می‌شود که بتوانید کارمندان خود را به صورت دورکار در اختیار بگیرید. استفاده از شماره تلفن‌های مجازی می‌تواند امکان دورکاری را ساده‌تر کند. بدون اینکه نیاز به سیم کشی‌های معمول یا هزینه‌های هنگفت باشد. 

 

ساسان بهرامی

اگر تا کنون وقت خود را صرف جستجوی خدمات تلفنی کسب و کار کرده باشید، احتمالاً اسم سافت فون را شنیده است.

احتمالاً شما قبلاً از خود پرسیده‌اید که تلفن نرم افزاری چیست؟ تفاوت آن با تلفن‌های IP معمولی چیست؟ و آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟ برای پاسخ به همه این سوالات و موارد دیگر به خواندن این مقاله ویپ سازان ادامه دهید.

 

soft phone

سافت فون چیست؟

 softphone یک نرم افزار است که روی دستگاه متصل به اینترنت و برای برقراری تماس تلفنی نصب شده است. به طور معمول، نرم افزار سافت  توسط ارائه دهنده VoIP شما ارائه می‌شود و یک رابط کاربر پسند است که عملکرد آن تقریباً مشابه عملکرد یک تلفن معمولی است. این رابط به کاربران امکان می‌دهد تا به شماره گیری و همه ویژگی‌های همراه با راه حل VoIP، دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی، یک تلفن نرم افزاری می‌تواند به تمام ویژگی‌های VoIP شما دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را ارتقا دهد، کاری که تلفن‌های سنتی (حتی با آداپتورها) نمی‌توانند آن را انجام دهند. به همین دلیل بسیاری از ارائه دهندگان رابط تلفن نرم افزاری اختصاصی خود را ایجاد کرده اند تا بتوانند خدمات تلفن VoIP خود را همراه داشته باشند.

 

سافت فون چگونه کار می‌کند؟

وقتی از طریق یک تلفن میز رومیزی تماس می‌گیرید، صدا از طریق شبکه‌ای از سیم‌ها منتقل می‌شود.

soft phoneها با استفاده از داده‌های تلفن همراه سیگنال‌های صوتی الکتریکی را بر روی برج‌های تلفن همراه منتقل می‌کنند. از طرف دیگر، تلفن‌های نرم افزاری با استفاده از فناوری ارتباطات سرویس VoIP کار می‌کنند، بنابراین برای برقراری و دریافت تماس به یک اتصال اینترنت پهن باند بی‌سیم یا پرسرعت با روتر یا مودم نیاز خواهید داشت. همچنین باید دستگاهی با دسترسی به اینترنت، بلندگو و هدست کنفرانس یا میکروفون داخلی داشته باشید.

سرور (SIP) جلسات Voice over IP را در زمان واقعی آغاز می‌کند و سیگنال‌های صوتی آنالوگ را از طریق اتصال به اینترنت به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند. این سیستم‌ها نیاز به PBX پیش فرض را برطرف می‌کنند و در بیشتر موارد به جای آن از PBX مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه تلفن نرم افزاری را بر روی دستگاه های مورد نظر خود بارگیری کنید، دستورالعمل‌های اصلی نصب را دنبال کنید و شروع به برقراری و دریافت تماس کنید.

توجه داشته باشید که تلفن‌های نرم افزاری تنها در صورتی می‌توانند به دستگاه دیگری متصل شوند که تماس گیرنده و گیرنده حداقل دارای یک کدک مشترک و پروتکل‌های Voice over IP یکسان باشند.

در واقع می‌توان گفت استفاده از سافت فون در راستای هوشمند سازی کسب و کار شما است که کمک می‌کند راحت‌تر مرکز تماس خود را مدیریت گنید. 

 

سافت فون

تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از سافت فون

درک دقیق و مکرر تلفن‌های نرم افزاری به طرز شگفت انگیزی ساده است. برای اکثر ارائه دهندگان، راه اندازی تلفن نرم افزاری به آسانی پیگیری مراحل نصب برنامه است که معمولاً در عرض چند دقیقه مرکز تماس شما را فعال و راه اندازی می‌کند. تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از SOFT PHONE را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

 

تجهیزات پایه

  • یک کامپیوتر رومیزی
  • یک هدست VoIP (یا دسترسی به میکروفون و بلندگو در دستگاه شما)
  • برای اطمینان از دستیابی به بهترین صدای ممکن استفاده از هدست توصیه می‌شود. اگر چه ممکن است بلندگوهای عالی و دستگاهی داشته باشید که صدای شما را به خوبی منتقل کند، اما سر و صدا و نویزهای محیطی باعث می‌شوند که استفاه از هدست کاملا منطقی به نظر برسد. 

    همچنین به یک کامپیوتر رو میزی هم نیاز خواهید داشت. به این منظور می توانید از هر نوع رایانه (لپ تاپ یا دسکتاپ)، تلفن هوشمند یا حتی تبلت استفاده کنید.

 

نرم افزار سافت فون 

اکثر شرکت‌ها ارائه کننده خدمات مرکز تماس و ویپ نرم افزار سافت فون اختصاصی خود را دارند که می‌تواند روی سیستم شما نصب شده و از آن برای مدیریت تماس‌های خود استفاد کنید. نرم افزار سافت فون امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که محدود به مدیریت تماس‌ها نمی‌باشد. بسیاری از سافت فون‌ها امکاناتی مانند: فکس مجازی، دفترچه تلفن تحت شبکه و پنل پیامکی می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: جنگ بین فکس اینترنتی و فکس معمولی، کدام یک برنده خواهد شد؟

اینترنت DSL یا کابلی

آخرین و مهم‌ترین، قطعه معمای تلفن نرم افزاری اطمینان از اتصال شما به اینترنت است. شما به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد نیاز دارید که بتواند به پهنای باند کافی دسترسی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که تماس‌هایی با کیفیت و بدون قطعی تجربه کنید. 

 

یک سافت فون استاندارد چه ویژگی‌های دارد؟

با استفاده از سافت فون، گزینه‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از یک رابط کاربری آسان تا بسیاری از تنظیمات داخلی تماس گیرنده. کاربران می‌توانند آن را متناسب با نیازهای تجاری خود سفارشی کنند. اکثر تلفن‌های همراه با ویژگی‌های استاندارد تلفن شما مانند بی صدا کردن، تلفن گویا، انتقال و فلش و همچنین ویژگی های پیام رسانی آنلاین مانند پیام رسانی فوری ارائه می‌شوند.

  • تماس 3 طرفه؛
  • خطوط ظاهر تماس چندگانه؛
  • پیام صوتی؛
  • هویت تماس گیرنده؛
  • انتظار تماس؛
  • مدیریت حمل و نقل؛
  • اطلاعات تماس گیرنده و خط تماس؛
  • تماس با یک کلیک؛
  • کنترل‌های بی صدا.

همانطور که می‌بینید ، تلفن‌های همراه نرم افزاری دارای تمام ویژگی‌هایی هستند که از یک تلفن سنتی انتظار می‌رود داشت باشد و حتی دارای ویژگی‌های بیشتری است که می‌تواند روی سیستم مرکز تماس شما پیاد سازی شود.

 

مزیت‌های سافت فون

مزیت‌های سافت فون 

حالا که با ویژگی‌های سیستم سافت فون آشنا شدیم وقت آن رسیده است که با مزیت‌های سافت فون بیشتر آشنا شویم: 

 

1- کاهش هزینه‌ها

تلفن‌های نرم افزاری کاهش شدیید هزینه‌های سازمانی را به دنبال دارند.  انواع مختلفی ازsoft phone وجود دارد که از نظر قیمت متغیر هستند اما تقریباً همه آن ها در هزینه شما صرفه جویی می‌کنند. تلفن نرم افزاری پرداخت شده از طریق ارائه دهنده VoIP شما معمولاً هزینه چندانی ندارد. 

ثبت نام برای VoIP از طریق یک ارائه دهنده معمولاً به شما امکان می‌دهد با حداقل هزینه، حداقل در مقایسه با هزینه سخت افزار دفتر کار برای تلفن های سنتی، به یک برنامه تلفن نرم افزاری دسترسی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: WebRTC چیست؟ و چگونه کار می کند؟

2- تجهیزات کمتر

سافت فون‌ها نسبت به راه‌حل های صوتی قدیمی به تجهیزات بسیار کمتری نیاز دارند. سیم کشی مسی که برای اتصال تلفن ثابت مورد نیاز است دیگر مورد نیاز نیست و نصب پر هزینه PBX سرور لازم نیست.

 

3- امکان برقراری Video Conferencing & Calling

به جای نصب یک سیستم ویدیو کنفرانس پر هزینه برای مشاغل شما ، یک سافت فون می‌تواند کنفرانس چند طرفه و مکالمه ویدیویی را بدون هزینه اضافی انجام دهد.

 

4- ایجاد داخلی‌های جدید

با ورود به داشبورد و ایجاد تنظیمات لازم، داخلی‌های جدیدی اضافه کنید. دیگر نیازی نیست که سیم‌ها را به فضای جدید متصل کنید.

 

5- امکان پاسخگویی به صورت 24 ساعته

یکی از مزیت‌های عمده سافت فون این است که می‌توانید آن را به هر کجا ببرید. برنامه خود را دوباره روی رایانه جدید نصب کنید و آن را به هر تلفن همراه اضافی اضافه کنید. هرگز نگران هزینه جابجایی و نصب مجدد تجهیزات نخواهید بود. اگر لب تاپ یا گوشی همراه استفاده می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را هر جایی بخواهید با خود ببرید. اما اگر از کامپیوترهای ثابت استفاده می‌کنید* کافی است این برناه را روی سیستم‌های خود نصب کنید و کار تمام است. 

ساسان بهرامی

دستگاه فکس سنتی در مقابل سرویس فاکس آنلاین، کدام نوع فکس را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ تغییر همیشه دشوار است، به ویژه هنگامی که از نظر احساسی وابسته هستید یا مدت طولانی است که از چیزی استفاده می‌کنید. چندین سال است که مردم از دستگاه‌های فکس سنتی برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند و در حالی که خدمات آنلاین فکس ویژگی های بیشتری را با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌دهد، اعتماد به برخی از سرویس‌های مجازی و ارسال دستگاه فکس سنتی به انبار واقعاً دشوار است. خوب، در اینجا ما می‌خواهیم مقایسه کاملی بین دستگاه‌های فکس سنتی و خدمات آنلاین فکس داشته باشیم تا بفهمیم کدام یک از این ابزارهای ارتباطی برنده است. بنابراین، بیایید نکات مثبت و منفی سرویس فکس اینترنتی را مرور کنیم و آن‌ها را با مزایا و معایب دستگاه‌های نمابر سنتی مقایسه کنیم. برای روشن تر شدن ابعاد این ماجرا تا انتهای این نوشته ویپ سازان با ما همراه باشید.

 

فکس اینترنتی یا فکس سنتی

انواع فکس

قبل از این که بخواهیم این بررسی را شروع کنیم لازم است که با فکس و انواع آن آشنا شویم. فکس سیستمی است که یک متن یا تصویر را از طریق شبکه تلفن منتقل می‌کند. در واقع این سیستم اطلاعات را از طریق تصویر منتقل خواهد کرد. به همین دلیل سرعت بالایی داشته و در مکاتبات اداری توانسته به خوبی خود را مظرح کند. 

انواع فکس را می‌توان به دو نوع فکس معمولی یا سنتی یا فکش اینترنتی تقسیم بندی کرد. 

 

فکس معمولی چیست؟

در فکس سنتی یا معمولی از دستگاه‌های فیزیکی فکس برای ارسال و دریافت فکس استفاده می‌شد. در این حالت فرستنده یک تصویر یا کاغذ را درون دستگاه فیزیکی فکس قرار داده و گیرنده به صورت همزمان آن را دریافت خواهد کرد. دستگاه‌های فیزیکی فکس به دو صورت وجود دارند. دستگاه‌های فکس مجزا و دستگاه‌های تلفکس. دستگاه‌های فکس فقط برای ارسال و دریافت فکس طراحی شده‌اند. اما دستگاه‌های تلفکس علاوه بر ارسال و دریافت فکس این امکان را به شما می‌دهند که تماس تلفنی برقرار کنید. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دستگاه‌های تلفکس را ترجیح می‌دهند. 

 

فکس اینترنتی یا فکس آنلاین چیست؟

فکس اینترنتی یک نوع فکس مبتنی بر اینترنت است که برای انتقال اطلاعات از بستر شبکه یا اینترنت استفاده خواهد کرد. در واقع به کمک نرم افزار فکس اینترنتی و بدون نیاز به داشتن دستگاه‌های فیزیکی و سنتی به راحتی می‌توانید فکس‌های خود را مدیریت کنید. استفاده از فکس اینترنتی به راحتی می‌تواند فکس‌های یک شرکت یا سازمان را مدیریت کند. 

 

اجازه دهید نبرد دستگاه سنتی فکس در مقابل سرویس فکس اینترنتی آغاز شود:

 

استفاده از کدام آسان‌تر است؟

این موضوع کاملا به شما بستگی دارد. اگر قبلاً با دستگاه فکس سنتی فکس ارسال کرده‌اید و خدمات فکس اینترنتی را امتحان نکرده‌اید، ممکن است فکر کنید که روند ارسال فکس با دستگاه قدیمی شما آسان و ساده است. اما اگر خدمات فکس آنلاین را امتحان کنید، ممکن است سرانجام نظر خود را تغییر داده و استفاده از سرویس فکس آنلاین را ساده تر و استفاده از آن راحت‌تر بدانید. در واقع اگر چه در ابتدا استفاده از فکس سنتی ساده‌تر به نظر می‌رسد. این دیدگاه به این خاطر به وجود آمده است که بسیاری از کاربران به دستگاه های فکس ینتی خود عادت کرده‌اند. اما در حقیقت استفاده از فکس اینترنتی یا مجازی به راحتی چند کلیک است.

 

کدامیک سریع‌تر است؟

فقط تصور کنید که باید فقط برای 20 نفر یک فکس ارسال کنید. ارسال فکس به 20 گیرنده مختلف با استفاده از دستگاه فکس چقدر طول می‌کشد؟ اما در طرف دیگر با استفاده از یک سرویس ارسال فکس تحت شبکه ، هیچ تفاوتی بین ارسال فکس فقط به یک نفر یا چند نفر به طور هم زمان وجود ندارد. اکثر پلتفرم‌های فکس اینترنتی از بستر ویپ برای انتقال فکس استفاده می‌کنند و به شا اجازه ارسال گروهی فکس را می‌دهند. 

 

 

جنگ بین فکس اینترنتی و فکس معمولی، کدام یک برنده خواهد شد؟

هزینه کدامیک کمتر است؟ (هزینه راه اندازی و نگهداری)

با استفاده از دستگاه فکس سنتی، باید هزینه جوهر، کاغذ و تونر را پرداخت کنید، البته هزینه‌های تعمیر و نگهداری دوره‌ای دستگاه را نباید فراموش کنید. در طرف دیگر، با استفاده از خدمات فکس اینترنتی باید برنامه خود را تمدید کنید و هزینه آن را ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. هزینه‌های خود را مقایسه کنید و ببینید کدام سرویس برنده این دور است.

بیشتر بخوانید: مرکز تماس چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

 

دسترسی به کدام یک راحت‌تر است؟

هنگامی که از خدمات فکس تحت شبکه استفاده می‌کنید ، می‌توانید فکس‌ها را به معنای واقعی کلمه از هر مکان و هر زمان ارسال و دریافت کنید. اما با استفاده از راه حل قدیمی، فقط زمانی که در کنار دستگاه فکس خود هستید، می‌توانید فکس ارسال کنید. فکس اینترنتی در دستگاه‌های مختلف و انواع مرورگر قابل استفاده می‌باشد. در نظر  داشته باشید که فکس اینترنتی به راحتی با نرم افزارهای CRM یکپارچه سازی شده و می‌توانید به صورت یک نرم افزار واحد از آن ها استفاده کنید.

کدامیک بیشتر طرفدار محیط زیست است؟

با استفاده از دستگاه‌های فکس سنتی، مهم نیست که شما می‌خواهید یک فکس ارسال کنید یا یکی از آن‌ها را دریافت می‌کنید، در هر صورت باید کپی فیزیکی آن مدارک را داشته باشید. این بدان معناست که بعد از مدتی، شما کاغذهای زیادی را هدر داده‌اید. اما در سرویس‌های فکس اینترنتی، شما فقط از سیستمخود برای ارسال اسناد و دریافت فاکس‌ها در حساب ایمیل یا صفحه آنلاین خود استفاده می‌کنید. این بدان معناست که همه فکس‌های شما به صورت دیجیتالی ذخیره می شوند و شما فقط نسخه‌های مورد نیاز خود را  چاپ می‌کنید. در نتیجه کاغذ کمتری مصرف خواهد شد و درختان کمتری قطع می‌شوند. 

 

 

 

ساسان بهرامی